Pozycjonowanie stron prawników

Pozycjonowanie stron prawników: radców prawnych, adwokatów i notariuszy to proces polegający na zwiększeniu widoczności witryn internetowych kancelarii w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwarki Google, uwzględniając słowa kluczowe związane z branżą prawniczą.

Ale po co pozycjonowanie?

Załóżmy, że jesteś adwokatem i prowadzisz kancelarię adwokacką w Warszawie.

Twój potencjalny klient potrzebuje pomocy adwokata. Ma do wyboru: 1. poszukać wśród znajomych kontaktu do dobrego adwokata, 2. wykorzystać do tego internet. A jeśli to drugie, to w ponad 90% potencjalni klienci zaczynają poszukiwania od wyszukiwarki Google, wpisując słowa kluczowe np. „adwokat warszawa”, „adwokat w warszawie”, „dobry adwokat w warszawie”, „najlepszy adwokat w warszawie”, „kancelaria adwokacka warszawa” itp.

Otrzymują następujące wyniki:

https://www.google.com/search?q=adwokat+bytom

W powyższych wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy Google Ads, wizytówek kancelarii na Google Maps, a także wyniki organiczne. Kolejność, w której te kancelarie są wyświetlane, nie jest arbitralna, ale jest determinowana przez algorytm Google.

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, strona internetowa kancelarii prawnej pojawia się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, zarówno dla ogólnych słów kluczowych (np. „adwokat bydgoszcz”), jak i dla wielu (często sięgających setek), niszowych słów kluczowych (np. „prawnik rozwód gdynia”).

Pozycje na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania mają bezpośredni wpływ na zwiększenie liczby odwiedzin strony internetowej przez potencjalnych klientów. W ten sposób, wysokie rankingi w wynikach wyszukiwania Google stają się kluczowym czynnikiem prowadzącym do zwiększenia widoczności kancelarii prawnej, a co za tym idzie – do zwiększenia liczby jej klientów.

Jak się pozycjonuje?

Algorytm Google decyduje o porządku wyników na podstawie informacji zgromadzonych przez tzw. roboty Google, które przeglądają zawartość stron internetowych, jednocześnie identyfikując i zapisując linki do innych stron, które mają zostać odwiedzone w przyszłości.

Na podstawie treści oraz linków, algorytm Google ocenia przydatność danej strony dla użytkownika. W ten sposób, strony o największej wartości dla danego zapytania (słowa kluczowego) są prezentowane użytkownikom na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. W skrócie: Google dąży do tego, aby wyniki wyszukiwania były jak najwyższej jakości dla użytkownika po wpisaniu danego wyrażenia do wyszukiwarki.

Moją rolą jest analiza tych stron kancelarii prawnych, które Google umieszcza na czołowych pozycjach. Przeprowadzam szczegółowe badania tych stron, aby zidentyfikować te elementy, które przyczyniają się do ich wysokiej pozycji.

Na podstawie zgromadzonych danych, opracowuję strategię pozycjonowania, która jest dostosowana do potrzeb mojego klienta. Celem jest osiągnięcie wyższego poziomu spełnienia wymogów algorytmu Google. Strategia musi również antycypować przyszłe zmiany, ponieważ strony pozostałych kancelarii są wciąż pozycjonowane i podwyższają swój poziom dostosowania.

Dostosowanie strony do algorytmu Google

Wyróżniamy dwa rodzaje działań, które wpływają na pozycje strony kancelarii: te które wykonujemy bezpośrednio na stronie kancelarii, oraz zewnętrzne, które wykonujemy na innych stronach.

  1. Działania on-site obejmują optymalizację kodu, struktury (linkowanie wewnętrzne) oraz treści stron, tak aby były przyjazne dla użytkowników i łatwo indeksowane przez algorytmy Google.
  2. Działania off-site polegają na pozyskiwaniu wartościowych linków z zewnętrznych źródeł związanych z prawem (blogów, portali, wortali, katalogów itp.), co zwiększa popularność, a co za tym idzie wiarygodność i autorytet strony kancelarii.

Pozycjonowanie, a kodeks etyki zawodowej prawników

Kodeks etyki zawodowej dla prawników nakłada ograniczenia na reklamowanie usług, ale dotyczy to jedynie płatnych reklam, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Posiadanie strony internetowej kancelarii i jej optymalizacja pod kątem algorytmów wyszukiwarek nie narusza zasad etyki zawodowej. Jest działaniem wskazanym i zgodnym z przepisami. Więcej informacji na ten temat: Reklama kancelarii prawnych w internecie vs etyka zawodowa.

Czym są wyniki organiczne?

Wyniki organiczne to naturalne, niepłatne rezultaty wyszukiwania, które pojawiają się w wynikach wyszukiwarki, takich jak Google, na podstawie zastosowania algorytmów i optymalizacji. Dla kancelarii prawnych, istotność takich wyników polega na zwiększeniu widoczności w internecie oraz przyciągnięciu potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do płatnych reklam, wyniki organiczne oferują długotrwałe i stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania, co sprzyja długoterminowemu wzrostowi popularności kancelarii. Na stronie: wyniki organiczne google, umieściłem grafikę przedstawiającą lokalizację wyników organicznych.

Od czego zacząć?

Na początek proszę o przedstawienie strony swojej kancelarii. Przeprowadzę jej analizę, zapoznam się z wynikami wyszukiwania Państwa stroną internetową, przeanalizuję ją, oraz wyniki wyszukiwania Google w lokalizacji w jakiej Państwo działacie i na podstawie zebranych informacji przedstawię wysokość budżetu potrzebnego do uzyskania. Serdecznie zapraszam do kontaktu.